onsdag 25 februari 2009

Halvledig...

Idag efter lunch så åkte jag och Hejja och träffade Carro och Ash på DTBK. Vi tränade först lite lydnad och jag fick till två bilder på den träningen....
Ash apporterar!
Och lämnar av apporten....
Men fick några flera bilder på buset efter träning!
Ash hann ta Hejjas favvo-boll före henne.....
Men nu vill jag ha tillbaka den!! Och sen plupp.... Så lossnade snöret.... Ovanligt?!
Varför ser Carros jackficka ut så här??
Aha.... För att två boll-galningar vill ha bollen som ligger i fickan!!
PS mest Ash's slem....faktiskt... DS
Och funkar det inte att dutta på fickan så kan man gapa rakt ut: HIT MED BOLLEN!!!!
Fick låna Carros Furminator och Hejja fick raskt lite mindre päls! När jag kom hem gick jag lös lite till och nu är även nallebjörnsöronen borta... Ska bli kul att testa den på Gazze som är tok-hårig!
Hur gick lydnaden då? Jorå så där när vi väl hittade en yta med inte allt för mycket is under snön... Linförigheten känns faktiskt helt ok men framförgåendet och apportering behöver vi lägga lite extra krut på. Läggandet och inkallningen funkar hyfsat och hoppet gjorde vi inte pga det dåliga underlaget.
Imorgon tänkte jag vara hel ledig och då ska vi åka och träna hundarna på nån annan klubb, kanske blir det även ett besök på nån hundaffär?....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kanske skulle ta o tvätta jackan till i morgon om vi ska ut och visa oss bland folk. Tog du "före o efterbild" på Gazze?
/Carro

Nina sa...

Riesenrace på DTBK, kul!! Ja Carro, du kanske ska tvätta jackan ;o)Lycka till med lydnaden!