söndag 22 februari 2009

4:e gången på sökkursen...

Idag var det sökträning i "snöovädret"!
Vi fick en ny bana vilket alltid är roligt! Janne hade som vanligt lite olika tankar med var och ens hund. Tex fick Ash gå tomt tills det blev tomt i huvudet....;0) Men man måste våga för att kunna gå vidare och sen visade han att han kunde göra sina skallmarkeringar bra trots att söket inte såg ut som han hade tänkt sig! Vintra ska få grillas på detta vis nästa gång så det ska bli intressant att se. Idag gick hon annars som på räls! Som en liten "ros"!;0)
Hejja fick gå helt utan poppar och annan hjälp. Och hon tuffar på bra! Hon förvånar mig nästan varje gång vi tränar med sin koncentration.... Gazze var ju mycket mer "yster" och då lurades man av att det var mer drag i hunden.(vilket det inte alltid var...:-0)
Vi blandade hittaövningar med markeringar och detta kan tydligen lilla Hejsan skilja på som ingenting?(man blir förvånad!) Det enda man skulle kunna "klaga" på var väl att hon inte gick ut fullt på ett tomslag men då är hon inte van att gå tomt på tomt. (ja, jag vet...jag är typ aldrig nöjd...:0/)
Ärtan såg jag tyvärr inte för hon gick efter oss...:0(
Känns faktiskt lite trist att det bara är två gånger kvar på kursen!
Men jag tror att vi i vår grupp har fått en hel del idéer som vi kommer kunna träna vidare på!

1 kommentar:

Nina sa...

De é så kuuul med sök!!! ;o)