tisdag 24 februari 2009

Hälsporre = icke!

Tänk att man kan bli så glad även om man fortfarande har ont! Jag var hos min sjukgymnast idag och han körde med ultraljud på foten och där fanns ingen hälsporre!! Dock en inflammation av sena under foten men det var med betydligt lättare fötter jag gick därifrån!;0) Nu har jag fått en tejpad fot och ska tillbaka nästa vecka för att få ett par "sulor" till skorna samt börja träna upp ryggen. Tydligen är det väldigt få som egentligen har hälsporre? En behandligen som jag tror på stark är tryckvågsbehandling! Jag fick detta när min rygg var som värst och jag har hört flera som fått denna behandling av sina värkande fötter och blivit bra på 3-4 behandlingar!

Men nu ska ju inte detta vara en sjukhusblogg, vilket man kan ha trott dom senaste månaderna.... Så här kommer några bilder från Hejja uppfödare i Tyskland!

Och jag som tyckte jag var galen som ställde mig på skidor bakom två riesen.....

Gott om snö även i Tyskland alltså!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ännu inte utvecklats en brosk klump under din fot.. själv hade jag en halv centimeter bara efter 4månaders värk.. så där sitter den, inte mycket att göra.

Galen uppfödare!! Fast de har kanske bättre kontroll på sina hundar än vad jag har på mina.. ;-)
Krya på dig!
Mvh Sara

Anonym sa...

Men härligt o höra! Du är värd att må bra - då kan du ju njuta av "hundlivet" - vilket är aningen svårt när ryggen o foten inte "vill". Kram på dä! //Milla