söndag 1 februari 2009

Sökkurs....

Oj, just nu är man lite trött.... Jag har iofs endast kört Hejja och inte figgat eller för den delen vallat.(vi vallade inte alls)
Självklart blev det en kall morgon... Drygt -6 grader när jag åkte hemifrån. Hade värmare i både skor och vantar!;0)
Vi är 8 ekipage på kursen som består av 4 riesen, 1 malle, 1 schäfer, 1 terv och 1 flat. Jag och Hejja hade idag startnummer 7.... Det är ju bättre när man är frisk så man kan figga för då håller man ju värmen lite men nu vart det lite kyligt. Vi körde först fyra hundar och sen blev det fika och sen dom resterande fyra.
Lille Ash skadade tassisen så det var gott om blodspår i skogen....:0/ Och en riesen visar ju inte att han är skadad utan han kör helt enkelt bara på!!:-0
Hejja fick börja med popp och vi stämde av att markering med fastrullen fortfarande fungerade och det gjorde den. Vi tog sen bort popparna och hon går ju förvånansvärt rakt och jobbade mycket med den lilla vind som fanns. Gick med henne löst efter påvisen eftersom jag inte ville riskera nåt med ryggen och hon är ju väldigt följsam i transporterna så det känns lovande inför tävlingssäsongen.;0) Nästa gång ska vi börja lägga in lite mer tomslag så får vi se hur hon reagerar på det.
Tyckte alla hundar skötte sig bara, tyvärr såg jag inte Nina och Vintra men det gick tydligen bra det också och vi fick alla lite att tänka på till nästa gång.
Nä nu ska dogsen få mat och jag tar mig väl en spruta.....:0)

2 kommentarer:

Helén Aasa sa...

É så glad att allt verkar har gått bra! Statyn utanför är kvar och hejsan har kul i skogen med fräcka halsband, Gazze har accepterat att dom små kulorna är borta samt att hemmet set ut som en blomsteraffär,
Thomas hittar snart ett större projekt än terrassen (grannens vind?).
Vad ska du roa oss med sen? HejsanSvejans koppla och njut stunder? Gazzes nya moss och pinnschampo för hållbare skägg??

Nina sa...

Har inte tid med bloggande just nu... lovar att det snart dyker upp något!! Har lite på lager. Kanske du börjar bli lite laddad för lydnad nåt i veckan?!