söndag 25 januari 2009

2 dagar hemma och redan rastlös....

Ja, hur ska det gå att vara sjukskriven i 3 veckor??.... Tur att det inte bara är jag som är en rastlös själ i denna familj.... Tompa kan ju inte direkt sitta still han heller. Tur att han har huset att fixa med! Nu ska "gamla hundrummet" få sig ett lyft!;0) Mina schysta kompisar Nina och Carro kom med blommor och fikabröd och självklart surrade vi hund.... Titta vilka fina tulipaner jag fick!! Tack!!
Carro hade även med en gammal hundbok som gavs ut 1940! Är det inte rätt intressant med hundavel ändå??! Så här såg riesen ut då och är det inte bakåt i tiden man ska kolla för att få se hur dom egentligen ska se ut? Antar att pälsen är sträv som det står i rasstandarden eftersom benhåren är nästintill obefintliga....:0/ Båda dessa hundar är födda på 30-talet.
Den här skönheten är dessutom champion!;0) Blir nog tvungen att återkomma med bilder från denna fantastiska bok! Kan även tänka mig lägga ut bilder på andra raser....önskemål nån?? Schäfern är rätt intressant faktiskt.
Vädret är inte direkt gjort för en nyopererad ryggpatient... Får ser när jag vågar mig ut på gatorna...
Igår och idag har det känns lite mer i ryggen, känns ungefär som man har en "hård platt" där men jag är ändå glad och stolt över att jag fixade att gå igenom denna operation! Rätt nöjd att jag även fixar att ta sprutor på mig själv i magen!;0) (Tompa klar ju inte ens att titta på...:-0)
Men han är väldigt duktig på att kasta boll och rasta hundarna!
Imorgon får det nog bli lite träning med Hejja i köket, det gäller ju att inte komma efter nu inför tävlingssäsongen....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en riktig kämpe!
hoppas det läker snabbt så du kan komma igång igen.

Kul med gamla rasbilder.
För något år sedan gjorde jag släktforskning på min schäfertik Bea jag hade. Från henne ända bak till Horand von Grafrath som är den första stmaförda schäfern.
Det fanns mycket bilder att se och hör och häpna...Horand var grå till färgen och hade rak rygg.

Må gott
/ Madde och Neo

Pernilla och Jolin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej

Hoppas allt går rätt väg med ryggen och att du kryar på dig. Skrattade gott åt de hundbilderna. Ja vad saker och ting förändras. Grattis till röntgen resultaten. Hoppas vi syns snart på skyddet.

/Pernilla och Jolin

Anonym sa...

Hej

Hoppas allt går rätt väg med ryggen och att du kryar på dig. Skrattade gott åt de hundbilderna. Ja vad saker och ting förändras. Grattis till röntgen resultaten. Hoppas vi syns snart på skyddet.

/Pernilla och Jolin