onsdag 6 augusti 2008

Skyddsträning & lite lydnad....

Trotsade vädret och begav mig till Märsta i god tid innan skyddsträningen för att göra lite lydnad med Carro och Tomas. Vi eller rättare sagt jag tränade på vänstersvängar och eftersom Hejja blir så fokuserad och lugn så blir jag väldigt "försiktig"?... Vågar liksom inte vrida på mig för Hejja sitter ju evt kvar..... Ska försöka nöta detta en del! För hon ligger riktigt bra i position dom få steg jag tar i fria följet. Testade hoppet och hon verkar fortfarande fatt ordet hopp!;0) Gjorde även inkallning och hon sitter fint och faktiskt rakt framför mig, ska börja försiktigt med rundning av mig in i fotpositionen. Sen blev det lite kryp men sen fick hon sitta i bilen för att vara pigg till skyddet!
Gazze fick skutta runt lite på planen men efter ett slagsmål med Tina var det roliga slut för hans del!! Dom där gamlingarna är f-n värst!! Helt plötsligt skulle Gazze leka med Tinas pipis och när hon ville ha tillbaka den så small det! Tina fick ett sår i nacken och det är ju typ där han sätter sina märken de få gånger han slagits med andra tikar....:0( Vi kunde inte annat än små le åt dessa gamlingar 11 år och snart 8 år....men visst fick dom var sin avhyvling först! Och lite skamsna och trötta låg dom sen i bilen och jag tro tom att dom höll tyst!
Skyddet gick bra, vi började med några bett i ärmen och andra svängen testade vi anskällningarna och Hejja är väldigt lyhörd och efter några gånger lägger hon sig automatiskt. På fredag kommer kanske vår alldeles egen ärm!!!;0)
Idag blir det lydnad och troligen lite uppletanden igen, verkar bli upphåll så jag slänger nog med kameran!;0)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gamlingarna är alltid värst, konstigt nog....
Du kanske kan ta med Vintra och lära henne uppletande ;o)
/Nina

Anonym sa...

Lyckades ju inte så bra med att lära Gazze uppletande så det kanske inte är min förtjänst att Hejja är duktig??...:0/