lördag 9 augusti 2008

Barnkalas....

Idag var det kalas för mitt gudbarn Matilda som fyllde 7 år igår! Men innan kalaset så tänkte jag ta en långpromenad med hundarna men när Nina och Carro tänkte dra till skogen och göra uppletande så var jag tvungen att haka på.....
Hejja var duktig och idag hade vi hjälp av en bra vind.(ibland iaf) Hon arbetade sig ut i full fart och plockade in föremål efter förmål! Ska nog lägga en nära nästa gång för att se om näsan är på från början....
Skogstrollet Gazze gjorde det han var bäst på......fyllde skägget med diverse kottar och barr.... Han fick ett snabbt uppletande för när jag såg tendenserna som jag blir så irriterad över så slängde jag in Hejja och blev raskt på bättre humör!;0)
Här sitter Vintra och väntar på sin tur.....
Nina testade lite nya grejor med Vintra... Band fast föremålen ute i skogen som sen Vintra och matte hjälptes åt att ta in. Här kommer belöningen: PIPIS!!
Men som sagt det var ju Matildas dag idag! Tänk att hon redan är 7 år?!! Minns själv när jag var 7 år, känns som igår eller kanske inte.... Jag har ju känt Matildas mamma Camilla sen jag var 7 år eller jag var ju faktiskt bara 6 år när vi började skolan tillsammans....;0)
Var tvungen att lägga in en bild på Karin och Andreas(Camillas bror) son här i bloggen!
Han har precis lärt sig en ny min.... Cool kille va?!

4 kommentarer:

Nina sa...

Tack för att du fixade rutan idag! Skönt att få det serverat i bland.
Hoppas på lite lydnad i morgon. Nu ska jag ut på kvällspromenad i regnet :o/

Kajsan sa...

Hi hi... Ja han kan se bra sur ut! *skratt* Kul att ses i lördags! Alltid lika trvligt att se dig! Fina bilder oxå på Hejja! :)
Må så gott å hälsa familjen!
Kram från Karin.

Kajsan sa...

Lyckades fippla bort halva texten... morr...
Fin bild på Matilda födelsedagstjejen! Å sen skulle det ju stå "trevligt" förstås...
Så går det när man skriver för fort...
.:kramis:.

Anonym sa...

Hua va' tiden går...men tiden går fort när man har roligt;-)!! Tack ännu en gång. Härliga bilder som vanligt. Kram Milla