söndag 19 oktober 2008

Skydd - Sök= 0-1

I fredags var det dags för skydd efter ett litet uppehåll. Hejja bet väl överallt i ärmen så det var ju inte alls speciellt bra....Sen slängde vi på henne en munkorg.....och det såg väl ut som jag hade tänkte mig.... Mycket fokus på själva korgen och desto mindre på Andreas....:-0 Nu är ju inte skydd en sport som jag är speciellt insatt i och jag vet att jag kan vara rätt pessimistisk.... Men vi får väl se om Andreas lyckas övertyga mig om att Hejja fixar detta...
På lördagen var det i alla fall dags för SÖK! Tompa hakade på för att figga åt Ärtan där Tomas fått för sig att Ärtan inte markerar främmande figuranter....men det gick ju som sagt galant! Både Ärtan och Vintra skötte sig bra och jag tror att både Tomas och Nina kan känna sig lugn inför tävlingen!....eller?....
Hejja var som vanligt supertaggad! Hon hade ju inte direkt tagit ut sig på skyddsträningen kvällen innan....hmm... Hon blir lite extra glad när det ligger folk hon känner väl i skogen så då måste hon bara skutta omkring lite, runt och på figgarna innan den lilla hjärna kopplar att hon faktiskt tränar sök... Fastrullen verkar funka nästan helt utan problem nu, skönt! Man vill ju inte åka på sökläger och göra bort sig..... (perfektionisten har talat....;0))
Det sägs att min bil ska vara klar på tisdag?....Lite plåt och lack....tar typ 5 veckor....:0/

1 kommentar:

Anonym sa...

Den stora optimisten har skrivit ser jag :-) En dag så kommer du också se din hunds framsteg, men det är väl cocosprickarna som gör tunnelseendet :-)

/Andreas