tisdag 30 september 2008

Ledig dag....

Var tvungen att ta ledig efter denna ansträngande helg.... Planen var att Gazze skulle gå på dagis(han gillar ju det skarpt) och jag och Hejja skulle ta en skön sovmorgon men nu försov sig husse så då blev båda hundarna hemma. Blir ju alltid lite stimmigare då...
Vi tog vägen längs havet och Hejja doppade tassarna.;0)
Badkrukan höll sig högt uppe på land....
Gräset har tagit ny fart och även om en del träd är gula så är förvånansvärd många gröna!?
Jag kan förstå att Gazze surar till ibland.....Fångade detta på bild om ens något suddigt! Men Hejja hoppar ju över honom! Tyvärr är Gazze alldeles för snäll så jag fick gå in och ta den lilla skit som mest blände på mig. Kaxsmaja!....
Men sen kunde dom gå så här sött och titta på sin matte....:0) (Och ja på kvällen klippte jag Gazzes lugg....;0)
På em fick jag dock träningsabstinens och fick med mig Carro till klubben. Vi började med uppletande för alla hundar. Sen testade vi fast rulle på Hejja och hon skopade in den bra så det ser ljust ut! Carro började sin långa vandring mot ett bra avstånd i skallmarkeringen, Ash fattade snabbt så det kanske inte blir ett evighetsarbete. Sen tog vi ut Hejja och Ash på planen och försökte varva ner dom innan vi körde lite lydnad. Och jag kan säga att igår och imorse var i alla fall Hejja trött!! Helgen tog väl äntligen ut sin rätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka skojiga bilder på Gazze och Hejja! Ha det gött/ Madde och Neo