måndag 19 maj 2008

Tro f-n att solen skiner idag!!

Det är ju MÅNDAG!!!.....
Visst vi slappade mest på lördagen så då gjorde det inte så mycket. Så vi passade på att ta en härlig sovmorgon, sen lite shopping och trevlig fika hos Karin och Jonas. Sen började det att klia i träningstarmen.... Fram med apport i köket innan middagen och jag får väl vara nöjd med resultatet med tanke på att vi typ har tränat det 3-4 ggr....:0/ Men nu känner jag att Hejja är med på noterna så nu ska här nötas apportering!
Söndag och regn och kallt och utställning i Katrineholm....... 112 hundar skulle gå innan Ninas hundar skulle in och dom började 8:00 så nån gång efter 12 skulle nog vara lagom att vi kom till utställningsplatsen. Så när kl var 12 och vi hade en bit kvar tryckte Nina pelle i botten..... helt i onödan kan man så här i efterhand säga.... Jag tror att vi kom in i ringen kanske 15:20...för att få var sitt 1:a pris på Lixie och Vintra. Snacka om pissdag! Man kan väl sammanfattat det hela med att domaren ville ha fetare riesen.
Men vi hade ju trevligt i alla fall och Hejja fick se hur det ser ut på en utställningsplats, tror inte att hon kommer att entra en ring på ett bra tag dock....:0/
Imorgon hoppas jag att vi kommer iväg på vår skyddsträning igen! Det är skoj det!;0)

1 kommentar:

Nina sa...

Ja... vad säger man.... Du var i alla fall strålande och visade mina hundar så bra det bara gick, trots Vintras "tunga bak" ;o)
Ska fläska på tjejerna till nästa gång, om det blir någon nästa...
Jag vill bara säga att jag är såååå strålande glad över att ha fått låna dina superkunskaper i handling!!! Tjejerna var i alla fall superfina!!! Regnet gjorde att vi inte fotade så mycket dessvärre. Super tack, Annika, och säg till när du vill ha hjälp med något!!! ;o)
/Nina