torsdag 22 maj 2008

Spår och lydnadsträning.

Idag var det dags för Hejjas andra spår... Jag gillar ju inte spår så jättemycket och bara tanken på IPO-spår gör att man får diskbråck... Ska uppfinna ett rör som jag kan "skicka ner" korven i så jag slipper böja mig.
Men lite skoj var det för nu fattade Hejja rätt snabbt vad det handlade om.
Vad ska det bli av denna hund??
Ska försöka få till ett spår rätt snart igen.
Efter spåret blev det lite lydnad med Nina och Carro.
Ash drillades i budföring och det ska bli spännande att se vad han väljer för ingång på mottagaren....
Hade dessvärre fel objektiv men det är Nina och Ash!
Nina testade lite moment och det fanns inte så mycket att klaga på.
Även om Nina hade en lite sur min....
Och FÖRE borde ju inte bli förhelvete heller?;0)
Här kommer apportering som kommer ge en del poäng om inte nåt går helgalet!
Bra fart in också!
Men framför allt inget tugg!
Hejja gjorde lite läggande utan "fjärrkontrollen" och nu börjar hon lyssna på ordet, apporteringen går framåt och sen nötter vi det mesta i små delar. Hon verkar i alla fall lite lite trött nu... Hoppas vi får sova tills klockan ringer imorgon...


1 kommentar:

Nina sa...

Söta, söta Hejsan! Duktig är hon också!! Förhelvete ska drillas ikväll hemma på gräsmattan. Ska nog f-n se till att det sitter bättre på söndag!! ;o)
Ses kanske i skogen imorgon då...
/Nina