måndag 3 augusti 2009

Träning ökar suget efter mer träning...

Idag drog jag och Carro till dom nya planerna på DTBK och det var strålande sol och kanske lite för varmt i vårt tycke...men, men vi ska ju klara det också!(hundarna verkade iaf laddade;0))
Carro hojtade oss igenom appellen och Hejja klarade hela programmet utan belöning. Tacksam hund det där!;0)
Kändes ok i det stora hela men det finns lite att fila på.
Sen var vi duktiga och gjorde en platsliggning och både Hejja och Ash låg 5 min trots att en "gubbe" kom smygande för att kolla vad vi höll på...
Passade även på att köra budföring med båda hundarna ett par vändor.
Sen tog vi en lååång fikapaus med gammel-Tina för att sen återigen ta ut "tävlingshundarna" för putsning av det som kändes lite dassigt första vändan.
Och nu vill jag träna Hejja imorgon igen!! Och så får det nog bli.....;0)
Skulle ju vara bra med nåt sökpass också men vi får väl se om vi lyckas få med oss gubbarna ut eller om nån kommit tillbaka från semester så vi kan träna lite....

1 kommentar:

Sara sa...

Jag kan hänga med på ett sök pass!.. Fast det vill säga om ni kan tänka er att ha med en tjockis.. och ett barn, fast det är lite beroende på när ni tränar...
Vad ni är duktiga som tränar!!
Jag måste också lägga på ett kol nu men det går sådär om jag ska vara ärligt.. ha ha..