torsdag 30 oktober 2008

Skitväder och en tripp till akuten....

Det blev en sväng till ögonakuten med Tomas idag igen. Jag gjorde honom sällskap dit eftersom jag kom hem tidigt. Vi hade planer på att hinna förbi IKEA innan det var dags att hämta hundarna men vi var inte dom ända på akuten.... Och trots att Tomas fick förtur så hanns inte IKEA med. Och allt sug på att träna hund hade försvunnit i samma hastighet som skitvädret kom! Hade fått boken "Lydnadsträning i teori och praktik" i brevlådan, boken är på 660 sidor!!.... Försökte som vanligt "fuska" mig igenom den och hitta dom ultimata lösningarna till vår usla apportering..... Tror inte att dom som skrivit bok har stött på mina problem iaf.:0(
Slutade som vanligt att jag blev lätt irriterad... Tur att Hejja är en hårdhudad tjej som inte bryr sig det minsta när jag blir lite sur och irriterad. Köksträningen fortsatte med läggandet och lite fritt följ genom köket, v-rummet, hallen och in i "gula rummet".
Imorgon blir det sökträningen och det är väl bara att räkna med att man kommer hem som en dränkt katt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha...så du trodde att du hittat en genväg genom att köpa en ny bok... Fast du kanske läser dom....jag brukar bara köpa dom :o)
Hjälper inte!! Vad har ni för problem med apporteringen??
Hur var föredraget??
Marie
Ps om din morfar går på Yesterday så går han förhoppningsvis på lördagar eller söndagar på fredagarna är ungdomarna och "Jag "där He he Ds

Helén Aasa sa...

Ang skitväder,
kan du inte ha hallen som stigen lägga en figge i köket en på dass och en under soffan, Då håller du dig torr!
Ska ut och lägga två små spår tror jag.