fredag 28 mars 2008

Lite bit-träning och nu drar vi till fjällen igen...

Idag har jag och Carro varit iväg och tränat Hejja och Ash i lite "skydd". Det gick hyfsat, Hejja behöver byta ut sin bitstock mot en bitkudde och Ash behöver byta ut sin bitkudde mot en ärm.... Fascinerande att se hur Hejja föll i "trans" när hon lugnt hade sitt "byte" i munnen!;0) Intressant och spännande var det och en helt ny värld för mig men Hejja tog det mesta med samma vanliga coolhet! Dom här tyska hundarna är även tysta i bilen!! Otroligt!

Imorgon bär det av till Tänndalen med Nina och Mattias samt ett gäng riesen! Mattias är redan upp med Vintra och Lixie och skidar runt på fjället så vi pressar in Nina mellan hundar och packning i baksätet!;0) Vi får jämka på Mattias öl..... Men grabbarna är ju som sagt inte så mycket för öl....
Återkommer om en vecka eller så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att träffa dig och din nya "svarting" ser fram emot att följa er träning. :o)
Hoppas ni får en härlig skidresa med både skidåkning och öl...
Marie

Kajsan sa...

Åh! Låter galet skönt å dra till fjälls! Kul att allt verkar gå så bra med nya familjemedlemmen! :) Själv är jag fast i "ont om tid träsket"... Har idag unnat mig och mitt ansikte en liten ompysslare ;) En skrub & en mask. :) Det var nog ett år sen sist *skäms* Men nu e jag pigg i hyn igen för en stund! Men inte i närheten av det underverk som en veckas fjällsluft gör för hy och själ! ;) Ha det superbra i fjällen å hälsa familjen! Kram från Karin.